fredag 2 mars 2018

Hallå folket!

Äldsta ungen här. Hur är det med er i värmen? Hört att temperaturen har överskridit nollan… Själv sitter jag på balkongen och avnjuter en glass, sällan… Jag har det bra här i södra Asien, inga måsten (förutom plugget då såklart) och det största problemet är egentligen sanden som kommer mellan tårna. Dagarna ser nästan likadana ut varje dag. Måndag, tisdag, onsdag upp klockan halv 7 för fotboll. Torsdag och fredag upp halv 8, då skolan börjar 9. För er som undrar har jag med egen planering hit och jobbar med den under lektionerna. Proven som jag har skickas ner hit, väldigt smidigt. Efter plugget blir det oftast bad i poolen med Sascha och fler. Jag saknar inte Sverige så mycket faktiskt. Såklart kompisarna och min egengjorda köttfärssås, men hade rent krasst kunnat stanna här livet ut. Kompisarna kan väl komma hit? Sol och bad vinner nog över vädret där hemma nu.
Jag har faktiskt testat beachvolleyboll också. Jag och några kompisar deltog i en turnering på andra sidan av stranden där vi placerade oss riktigt bra för att aldrig ha spelat beachvolleyboll tillsammans innan. Jag kunde inte ens slå en bagger timmen innan.
En o annan fritering har man ju också fått. Brände mina vader under beachvolleyboll- dagen med tanken att ”Vem bränner ens vaderna? Solen når ju inte dit?”. Jo, det gjorde den. Rätt mycket.



Sedan har vi snorklat (eller ja...) också. Jag tycker det var rätt dålig tur faktiskt. Inte så mycket tid till snorkling och när man väl snorklade så vart det inte så mycket fisk att se. Sen simmade vi in i någon grotta också. Jag skippade tyvärr flytvästen, mamma och pappa hurrade inte direkt efteråt…  
Med allt detta sagt kanske ni förstår hur mycket jag gillar (läs ÄLSKAR) detta land. Hit ska jag nog när jag blir stor. Men jag vill till USA också. Och Afrika. Och Australien. Sen vill jag nog bli polis, eller kriminolog. Och så ska man utbilda sig till det. Kommer jag hinna med allt? Det är så mycket jag vill hinna med.
Ha de fint i sommarvärmen / Ebba

2 kommentarer:

  1. Åh va roligt att läsa det du skrivit Ebba. För två veckor sedan promenerade vi längs Klong Dao...vi bodde några hotell bort från er. Och nu...häromdagen hade vi 18 minusgrader här hemma. Så fortsätt njuta av er vistelse för guuuud va jag längtar tillbaka till ön.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du bloggar Ebba. Vi vill veta mer! Har du träffat många nya kompisar? Kramar

    SvaraRadera