fredag 6 mars 2015

Det thailändska modet

För några dagar sedan besökte vi Saladan, den närmsta staden från oss. Dit åker vi och handlar mat och andra livsnödvändiga saker som kläder, fotbollströjor och solglasögon. 

Redan tidigt under vår vistelse här tyckte jag mig se några thai-servitörer bära ett par riktigt snygga och sköna thaibyxor. Sådana där vida och luftiga. Ett par såna ska jag ha tänkte jag! 

Sagt och gjort, jag stegade in hos en trevlig dam som sålde dessa typer av kläder. Köpte två par, ett par gröna och ett par röda. I vanlig ordning prutades priset ner till acceptabel nivå och jag kände mig nöjd.

Byxorna är mycket sköna, de andas så pass mycket så det känns knappt att man har några byxor på sig. Om man skulle få för sig att även blanda in det italienska modet(inga kallingar under) så skulle man nog känna sig fri likt en svala en tidig junimorgon.

Tillbaka till inköpsdagen, Linda tyckte byxorna var fina och passande till min gyllenbruna torso. Olle tyckte som vanligt inte så mycket, då hela hans modevärld består av fotbollströjor. Sen kom Ebba! Fly förbannad över mitt inköp. Efter hennes tillrättavisning gav jag henne ett löfte om framtiden med dessa byxor. De kommer endast att användas inne i vårt hus när vi kommer tillbaka till Sverige. Jag försökte förhandla fram att de även kunde få användas inom vår tomtgräns vilket skulle underlätta i sommar, detta nekades ovänligt och ytterst bestämt. Kommentarer som "jag har aldrig sett några fulare byxor" och "du ser inte klok ut" spyddes ut och stämningen blev lite kall för en stund. Jag försökte lösa situationen med alla pedagogiska kommentarer jag kunde hitta på, det slutade med att jag hotade med att dra in den dagens glassköp, vilket mildrade kommentarerna en aning. 



Det värsta scenariet är nog om jag befinner mig inne vårt hus bärandes dessa thaibyxor med inslag av det italienska modet, hör någon av mina fina ropa på hjälp ute från trädgården. Jag springer ut, kommer på mitt avtalet med Ebba, drar ner byxorna av ren respekt för avtalet. Samtidigt är det deltagarrekord på BSK:s tipspromenad som stormar förbi huset som en myrstig. Så kontentan blir, är det någon som ser mig springa naken på trädgården i sommar är det inget konstigt. Jag försökte bara rädda en familjemedlem i fara utan att bryta mitt avtal med Ebba.

Trevlig helg alla!


2 kommentarer:

  1. Ääääääntligen! Blogginlägget vi väntat på! :D

    SvaraRadera
  2. Du är ju bara helt underbar rolig😂😂

    SvaraRadera