tisdag 24 mars 2015

Sömnlös i tropikerna

Klockan är ett på natten och jag insåg redan för en timme sedan att det skulle bli svårt att somna inatt. Här ligger jag och lyssnar på de djupa andetagen från de andra i familjen. 

Undra vad de drömmer om... 

Linda drömmer säkert om morgondagens löprunda. Vi har ökat den i längd den sista tiden så den är rätt krävande i värmen. Hon avslutade kvällen med att oja sig om detta. Hon drömmer säkert också om Sverige. Familjens logistiker börjar nog redan fundera ut hur vi ska packa väskorna och vilka kläder som ska användas på hemresan. 

Ebba drömmer säkert om att vi hinner komma hem till fotbollsträningen nästa onsdag. Om allt går som det ska är vi hemma på eftermiddagen. Då hinner hon dit. Ropa Hej! Här är jag igen, till sina kompisar som hon saknar så mycket. Vilken syn det kommer bli!

Olle vet jag att han drömmer, för han pratade precis i sömnen. Jag hörde inte vad han sa men troligen spelade han boll. Han liksom jag brukar drömma om detta. Ofta möter jag ett inlägg på volley och sparkar till, Linda har blivit offer några gånger. Han kan även drömma om sitt FIFA 15-spel. Han saknar att att spela FIFA samtidigt som han facetimar med sin stora kusin Melker. De kan sitta i timmar. Prata om spelare, taktik och gnabbas om vilka som är bäst, Man United eller Liverpool. 

Vad drömmer Lisa om? Svårt att veta vad som rör sig hos en sån liten person. Kanske drömmer hon om havet. Eller om elefanter. Eller om farfar. Eller om sin mamma. Eller om sitt blåa hus i BodaX. Kommer hon ihåg det? Kommer hon ihåg att hon tog sina första steg där för tre månader sedan? 

Vi har fortfarande några härliga dagar kvar innan vi summerar resan men tankarna börjar hitta tillbaka lite igen till Sverige. Renovering, fotbollsträningar, jobb, familj, vänner mm. 

Vi har en påsk att se fram emot när vi kommer hem. Det kommer bli trevligt att träffa familjen och vänner igen. 

Vi har bestämt att vi kommer inte att äta ris eller kyckling i någon form under hela april. Ägg är det närmsta en kyckling vi kommer äta under påsken. Tur att inte själva fjäderfät behöver ätas då. 

Nähä... Nu är det dags att göra ytterligare ett försök att sova. Undrar vad jag kommer att drömma om? Alla mina drömmar kanske redan har slagit in? Dags att skaffa sig några nya?

Sov gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar