måndag 9 februari 2015

Kändisspaning i Saladan

För ett par dagar sedan fick vi reda på att Camilla Läckberg var på Koh Lanta. Hon var visst här tillsammans med Polis-Martin som enligt ryktet endast var med som barnvakt. 
Vi hade inte sett till henne förrän idag, vi satt på huk och slafsade i oss stekt ris och vårrullar utanför livsmedelsbutiken i Saladan. Vi hade troligen både ris och sötsur sås i både hår och skägg. Då kommer Camilla...med super-Charlie! Jag kom med förslaget att vi skulle stalka henne för att se var hon bor. Men vi lyckades bara få tag på en moppe-tuktuk, att trycka in 4 personer och Lisa i barnvagn i en sådan går inte speciellt snabbt, plus att själva moppen inte går mer än i 40 knyck med den lasten, gjorde att vi tappade henne. Nästa gång släpper vi henne inte. 
Mitt i all kändiseufori trodde jag att jag mötte Ernst Kirchsteiger på dagens löprunda, när vi båda hade vänt om vid strandens slut och återigen möttes va det tyvärr inte Ernst utan en helt vanlig tysk, det såg man tydligt, ingen kan bära korta tajts som en tysk man i 50- årsåldern. Måste troligen önskedrömt eller sett i syne av trötthet. 
Nog om kändisar.

Vad händer annars?

Fortfarande mycket sol och bad. 
Igår ställde Linda och jag upp i en beachvolleyturnering borta hos Niklas och Johanna, trots att min bringa var rödare än lava efter för mycket sol dagen innan. Därborta är beachvolleyboll nationalsport och många tränar beachvolleyboll på riktigt där. 
Linda och jag va kassa och förlorade stort mot dessa beachvolley-fantomer. Vi höll nästan sams och kom diplomatiskt fram till att vi var lika usla båda två. Men kul var det! 

Imorgon ska vi ut på utflykt. Oklart vad stället heter men vi ska i alla fall se en massa apor. Det blir kul.

De senaste två kvällarna har jag smitit ut och tittat på fotboll på ett litet hak här bredvid oss. Liverpoolderbyt i lördags. Man Utd-West ham igår. Båda matcherna var tyvärr rätt dåliga. Matcherna går väldigt sent här på kvällarna/nätterna. Jag får nog sikta in mig på lördagsmatcherna vid kl 16 i Sverige, de börjar kl 22 här. 

Nu är det läggdags, godnatt!

1 kommentar:

  1. Det är bra att Ni är aktiva. Thomas glöm inte Halmstad.

    SvaraRadera