onsdag 11 februari 2015

Morgonstunden...

Mornarna hemma Svedala brukar normalt sett innebära stress för oss Lövdahlare, vardag som helg. Vinterns mörker gör det inte lättare att komma upp ur sängen på vardagarna och på helgerna har vi oftast någon träning eller match vi ska iväg på. 
Här tar vi det så lugnt då ingen i familjen har något stort behov av att äta frukost direkt när vi vaknar. Ofta går vi upp vid kl 8 och äter frukost vid kl 10. 
Just nu sitter Olle, Lisa och jag på balkongen. Olle spelar Robbery Bob på min lur. Lisa ränner omkring och tittar på bilar nedanför, leker med bollar, klättrar upp på möblerna eller kommer upp i famnen på mig och myser en stund. Ebba är segast på morgonen och sover ofta till 9- tiden. Linda som inte är känd för att gladeligen hoppa upp ur sängen på morgonen är iväg på tabata med Johanna nu. Jag tror det någon form av cirkelträning, eller? Linda sköter sin morgonträning galant!

Denna lugna tillvaro tror jag kommer göra oss gott i framtiden. 


1 kommentar: