torsdag 5 februari 2015

Löptur på fin strand...

Stranden där vi bor är 3 km lång. Det innebär för den snabbtänkte att om man springer fram och tillbaka blir löpturen 6 km. 6 km är normalt en lagom lång tur. 

Här springer vi innan klockan 9 och efter klockan 16 pga värmen...

...Men med dagens fysiska form spelar det nog ingen roll vilken tid på dygnet jag springer. Idag sprang jag 5 km (ja, jag orkade inte hela vägen) i ett tempo som var så långsamt att tanter och farbröder gick förbi mig på deras eftermiddagspromenader. 
Jag hoppas att inom kort kan njuta lite mer av havets vågor under strandlöpen. 
Dagen var annars tillängnad poolen. Ebba och Olle badar nonstop. 
När vi är vid poolen måste Lisa antingen bada eller sova. Poolområdet är upphöjt någon halvmeter från marken så Lisa måste vi kolla hela tiden. Hon sitter inte still många sekunder i sträck!

Imon är det fredag, det innebär att det är OK att smaka av en Chang eller två...vi har varit duktiga denna veckan att inte falla i frestelsen att dricka öl varje dag till maten. Det vore nog inte så nyttigt att öla i 60 dagar i rad, dessutom kanske löpturerna blir roligare lite snabbare. 
Regel nr 1: ingen alkohol på vardagarna.

Nu är klockan mycket, godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar